tisdag 19 januari 2010

längre skoltid

Idag så jobbade vi med nåt mellan på Trullestegen.Det var det mellan stavningar(delade ord,t.ex.gungbräda=gung-brä-da(3 stavningar)och motorcykelsmotor=mot-or-cyk-els-mo-tor(6 stavningar))och ljud.Värst var när jag missade 358:an.Men roligast var,när jag fick min första dag på FRITIDS!Jag,Anna och Dorothea åkte pulka och stjärtlapp bara för att jag missade bussen.Ska jag berätta nåt?Vii!(jag kallar visst nuförtiden sådär.)Jag var på Fritids och gned en brädbit med sandpapper med Anna(min kompis som alltid skrattar åt mig när jag gör tok)och Dorothea(berättade om hennes mamma från Molekylverkstan i förr-förra inlägget)(jag åkte pulka och stjärtlapp med dom om du hoppar 1 hopp bakåt i inlägget).Då råkade Dorothea såga genom brädbiten och göra sin brädbit i 2 delar när hon hamrade i 1 spik.
Tack för idag!

Inga kommentarer: